Wednesday, October 21, 2009

YEO's GREEN bean soy drink dan FANTA APPLE

Kali ini saya nak sentuh ttg minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yg tak asing lagi di rantau ini khususnya Singapura dan Malaysia.



Pernahkah anda dengar ttg keluaran produk minuman YHS yg terkini, khususnya minuman kacang soya fusion dgn kacang hijau? Jika anda di Singapura, harap2 baca dulu ya, bahan-bahan yg terkandung dalam minuman ini.

Semasa saya ke salah sebuah pasaraya tempatan, terpandang saya ke arah minuman ini yg saya fikir adalah salah satu lagi keluaran terbaru YHS. Iyerlah, apalah bahan yg nak dibubuh dlm minumankan? So I pick up one and brought to office. Tapi, bila saya baca ingredientsnya.......



Apa ke benda ni? Rupa-rupanya E471 is derived from pig. MasyaAllah, dah takde lagi ke sumber yg baik, yg murni, darimana pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber utk membuat produk minuman mereka???? Tidakkah mereka peka dgn pengguna2 Islam yg sememangnya ramai telah terbiasa dgn minuman yg mereka bekalkan atas jenama YHS???

Belek punya belek.....hah, patutlah. Minuman ni diperbuat di....... di negara yg dah mmg dah tersohor bubuh melamine dalam susu!!




Apapun, saya sekedar berkongsi info dan diharap sesiapa yg teringin nak merasa minuman jenama YHS "Green Bean Soy Drink", lupakan sajalah niat anda tu. Tak berbaloi bahan yg haram jika memasuki dlm tubuh badan kita ni!! Harap dapat sebarkan info ini terutama sekali kpd anak-anak kita yg mungkin kurang arif ttg perkara ini.

Do not drink FANTA APPLE, as it contains (E211, E224) Fat of Pork(PIG)

LAUT TERBELAH DUA

Kejadian luar biasa ini seperti pernah berlaku ketika zaman Nabi Musa..Fenomena ajaib ini terjadi di Korea Selatan yang di panggil "Moses Miracle", hanya berlaku 2 kali setahun ketika air surut,ketika itu terbuka suatu alur daratan sepanjang 2.8 kilometer dan lebar 40 meter yang
menghubungkan pulau Jindo dan Modo selama beberapa jam.

Suatu festival akan diadakan untuk mengingatkan kejadian alam dan dihadiri
orang-orang dari segala penjuru dunia ini.


Bagaimanapun kejadian alam
ini belum begitu diketahui sampai tahun 1975, ketika Mr. Pierre Randi
duta besar Perancis untuk negara Korea berkunjung kemari dan
mempublikasikannya di surat kabar Perancis.









........................................................................................
xde mood nk tlis.....
copy n paste je la......

Saturday, October 10, 2009

MPV perodua

kali ni xde pe sgt nk cte...
cme nk share la..
pic mpv perodua yg bru ni...
kalo xclap bln 11 ni kuar la..
nmpk cm lg ok dr exora...
tgk sndri la cmne...













Friday, October 2, 2009

jgn click link ni!!!!

link kt bwh ni mmg bhye...
so, ak psn awl2 la..
jgn click link kt bwh ni....

http://smouch.net/lol/


ak dh pesan jgn click...
tp kalo korg click gak ak xleh nk wat pe la...
ingt!!jgn click...

Friday, September 25, 2009

Saturday, August 15, 2009

indie band???

is it true???
indie band will crush in UMP coming soon???
well...wait and see.....

Thursday, July 23, 2009

Monday, May 11, 2009

i'll give you sympathy clip

[download clip]

i'll give you sympathy

the rascals....
probably their best song...


Threw away the nights all away

Darker than secrets that rest in her

I've seen it all now

To have her gloat around this scene

Step thru the faces of these seats

She cheats the ones who stand around

I see it all now

I see it all now



Cause I'm sick and I'm getting tired

Of their bickering down my ears

They're downing me with their thoughts

Sometimes I feel like I'm getting old

When you spit in my face

You're wearing yourself out as well as me

All you want is more

All you want is more

All you want is more

Sympathy!

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

Until the day that I

See you there

See you there



I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy



Played off the ups

And downs

And from the moments from my paths

She cheats the ones who stand around

I see it all now

I see it all now



Cause I'm sick and I'm getting tired

Of their bickering down my ears

They're downing me with their thoughts

Sometimes I feel like I'm getting old

When you spit in my face

You're wearing yourself out as well as me

All you want is more

All you want is more

All you want is more

Sympathy!

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

I'll give you sympathy

Until the day that I

See you there

See you there...