Friday, August 19, 2011

Lifeless

Serius! Ini kali pertama aku berbelog setelah sekian lama aku menyepikan diri, bukan
menghilangkan diri, bukan juga merusuh di kota London, tapi tiap kali aku on laptop,
bersedia untuk menulis, tak sampai 5 minit menatap paparan blogger posting, idea yang
mencurah-curah di kala aku berkhayal hilang entah ke mana.

Ok, enuff is enuff! Aku kalo dibiarkan membebel, rasanya sahur nanti belum tentu aku
jumpa titik noktah segala karut marut yang meleleh keluar dari mulut aku.

Berbalik kepada title entri kali ni, sekarang, dalam bulan puasa ni memang boleh dikatakan
lifeless, bangun tido, pergi keje, balik keje, tido, bangun tido, pergi keje, balik keje, tido!
Dah la boleh dikatakan bulan puasa kali ni la paling kurang aku beribadah. Konon ahli syurga
la kan tak nak cari cahaya bulan ramadan.

Punca ke-lifeless-an aku sejak akhir waktu ni sah disebabkan aku tersangat busy dengan kerja,
semangat mencari helaian-helaian kertas yang dipanggil ringgit. Hidup remaja yang seperti ini memang
aku tak pernah harapkan, sangat menyeksakan bagi aku, belum pun sampai waktu, aku
terpaksa mengerah tulang empat kerat aku.

Korang agak, benda kerja apa yang senang nak dapat ringgit tanpa sibuk menghabiskan masa
mengerah kudrat berjam-jam?niaga bazar ramadan?salah!jawapannya tido, boleh mimpi dapat
juta-juta, Nak jadi Donald Trump or Hefner pon boleh!

p/s:aku susah jenis susah nak tido,susah jugak nak mimpi dapat juta-juta! :(

No comments: